right here ... ----->

hi ! follow ? please ?
will you ??? .. follow follow follow .MEH... haha .. TQ !

Tuesday 17 January 2012

"Erissa" Part 2


BAB 2

Alhamdulillah, sampai jugak aku kat bangunan pejabat ni, walaupun lambat 5minit.Tapi masaalah nya baru sampai kat bangunan, office aku nak kena cari lagi.Tingkat berapa? pintu berapa? itu ini....
"Dik, dah sampai ni.Tak reti-reti nak bukak pintu ke? Akak pun kena pergi kerja jugak" suara Kak Sya menghentikan lamunan ku.
"Yela Kak.Nak turun la ni, orang gi dulu eh.Balik nanti jangan lupa amik." Balasku sambil menghulurkan tangan ingin menyalam Kak Sya.Kak Sya menangguk menandakan setuju lalu menyahut salaman ku.
Nervous lah pulak dah sampai sini, macam mana nak cari office aku ni? aduhai... Aku berjalan menuju ke kaunter reception.
"Excuse me, where's the office is?" Aku bertanya kepada petugas di kaunter sambil menunjukkan alamat yang dipegang.
"It's stated on the 3rd floor.You may use the lift over there." kata petugas wanita itu sambil tersenyum menjawab pertanyaanku.
Aku lantas terus menuju ke pintu lif yang berada di sebelah kiri kaunter.Nak cepat sangat sampai lupa pulak nak cakap Thanks kayu kat receptionist tadi.Takpe la, balik nanti aku singgah.Janji aku cakap daripada tak buat langsung.
Okayh.Dah sampai pun tingkat 3, aku berjalan menuju ke pintu masuk. Ahh sudah, tempat aku pulak tak tau kat mana.
First day jugak lah macam-macam nak jadi, taknak lah orang cakap aku ni seorang yang tak serius dalam pekerjaan.Sedang aku sibuk memikirkan arah untuk dituju tiba-tiba datang seorang wanita yang berpakaian kemas.
"Boleh saya bantu cik?" tanya dia kepada ku,
"Errr, saya secretary baru kat sini." jawabku.
"Oh, mari ikut sini." Aku terus mengikuti pergerakkan nya ke sebuah ruangan yang berada betul-betul  bersebelahan dengan bilik Bos.Cantiknya bilik Bos ni, siap ada langsir gelap lagi, baru la dapat privacy.
"This is your place,selamat datang ke Syarikat kami.Wish you all the best, btw my name is Maya.Nice to meet you Miss Arissa." Seloroh Maya sambil menghulurkan tangan untuk bersalam.
"Nice to meet you too Maya, thankyou for showing my place." Aku membalas kata-katanya sambil menyahut tangan Maya.
Cantik jugak office ni, besar lagi tu, lagi besar dari Butik Kak Sya yang kononnya glamour habis tu.Ish, mengutuk Kak Sya pulak aku ni.Kalau ikut cakap staff-staff kat office ni Bos aku Encik Eric belum balik Malaysia.Almaklumlah, kalau dah jadi anak orang kaya ni belajar semua sampai Oversea.Bak kata Kak Sya duit terlebih.
Dari pagi sampai ke tengah hari kerja aku susun fail jer, lepas tu fotostat tu, fotostat ni, takde la banyak mana pun kerja nak kena buat sementara tunggu Encik Eric balik Malaysia ni.Tengah aku duk membebel sorang-sorang, tiba-tiba muncul pulak si Maya.
"Arissa, hai.Nanti kau tolong kemas fail yang ada kat atas meja Bos tu eh? dia nak balik Malaysia dah.Thanks." Beritahu Maya kepada ku sambil tersenyum.
"Okayh.." jawabku perlahan sambil memuncung kan bibir.
Maya tersenyum melihat tingkah laku ku dan meneruskan perkerjaannya.Aku menjejakkan kaki ku ke dalam bilik Bos, dari luar memang nampak biasa jer, tapi bila masuk dalam mak aii! besar siot....Eksklusif lagi tuh, jelousnya aku tengok.
Letak fail sana, letak fail sini, ada la dekat sejam setengah jugak aku duk mengemas kat dalam bilik ni.Akhirnya selesai 'Operasi Mengemas' aku, kemas, kemas jugak tapi gambar Encik Eric takde.Aku nak jugak tengok gambar Bos aku, mana tau handsome boleh la buat calon suami.Eihhh, ke situ pulak aku ni. Dah dah Arissa! fokus on your works.Go go Chayok!!
Tiba-tiba aku terdengat ketukan dari pintu bilik,
"Arissa, pergi lunch jom?"
Eh...suara cam kenal jer.Siapa erk?
"Siapa tu? Maya ke?" tanyaku kembali.
"Yurpp! nak tak pergi lunch?" tanya Maya lagi sekali.
"Nak la! kejap-kejap." Aku terus membuka pintu bilik dan menuju ke cafeteria bersama Maya.Dalam perjalanan nak ke cafeteria tu sempat jugak la Maya cerita serba sedikit pasal dia kat aku....(bersambung)

No comments: