right here ... ----->

hi ! follow ? please ?
will you ??? .. follow follow follow .MEH... haha .. TQ !

Tuesday 22 November 2011

CINTA KONTRAK






Novel cinta kontrak , sinopsis :-


Nur alia airysha merupakan seorang gadis kampung yg dtg ke kuala lumput untk berkerja di sebuah butik milik Datin Aleeya .Semasa dalam perjalana untuk ke rumah Kak Yati iaitu kawan kakaknya dia telah bertembung dgn Muhammad Danial Franz. Danial merupakan seorang pemuda melayu kacukan perancis yg berkelulusan luar negara . Semasa di sdg mnunggu bas Airysha dgn tidak sngja telah dilanggar oleh Danial. Airysha yg tidak puas hati dgn tindakkan Danial yg tak reti nk mintak maaf,terus "sound" Danial habisan2.
Pada hari pertama Airysha memulakan perkerjaannya di butik Datin Aleeya, dia sekali lagi bertemu dgn Danial.Pada masa yg sama juga mereka bertekak disebabkan kejadian di stesyen hari tu.Rupa2nya Danial merupakan anak emas kpd Datin Aleeya. Dalam diam2 Danial mula jatuh cinta kpd Airysha, Danial memperkenalkn Airysha sebagai "the apple of his eyes" kpd kedua org tuanya. Airysha yg terkejut dgn perbuatannya terkaku.Tanpa meminta persetujuan drpd Airysha danial mmbuat keputusan untuk berkhawin dgn Airysha.
Pada awalnya Airysha ingin meloloskn diri dgn melarikan diri pada hari pernikahan,namun niatnya terbantut apabila Datin Aleeya meminta dia untuk tidak meninggalkn Danial,sebelum pernikahan berlaku Danial menyatakan sebuah kontrak yg hanya dipandang remeh oleh Airysha. Disebabkn rasa kasihan,Airysha menikahi Danial. Selepas pernikahan mcm2 perkara berlaku. Airysha dan Danial tak boleh berhenti berperang apabila hanya berdua. Mereka juga berlakon sebagai "Sweet Couple" di hadapan besan masing2. Apakah perkhawinan antara mereka bakal bahagia ataupun hancur dgn keadaan Danial yg cuba untuk mndptkn cinta Airysha tnpa merendahkn EGO nya ?

"Ayat aku tu! yang kau sibuk2 ciplak buat harta sendiri pulak apehal? Ayat aku tu milik aku secara rasmi tau tak!" aku semburkan ayat2ku di hadapannya.

"Kontrak! Kontrak! Kontrak! Itu aje yg kau tahu nk sebut? Yelah! Yelah! aku yg buang. Aku xpuas hati dengan syarat2 dia.Ada ke aku sebagai seorang perempuan kena tidur kt atas sofa? Kau ni manusia xde hati,xde perut!"

Bila senduk bertemu kuali,Bila api bertemu sumbu bom,Bila cinta bertemu tuannya.

penulis : Nurul Ain Syuhada
penerbit : karya seni enterprise.

No comments: